Jaunās Nordea mājas atklāšanas svētki
 Dainis Pundurs. Darbi no izstādes Sausā upe.  
  Pauls Jaunzems. Rīta saule. Pulēts granīts. Pauls Jaunzems. Rīta saule. Pulēts granīts. 
  Pauls Jaunzems. Asns. Granīts. Priekšplānā Igora Dobičina granīta skulptūras fragments, Daces Lielās glezna Jūra. 
  Kirils Panteļejevs. Saullēkts. Pulēts tērauds Kirils Panteļejevs. Mirklis. Pulēts tērauds. 
  Dainis Pundurs. Darbs no izstādes Te bite. Dainis Pundurs. Darbi no izstādēm Te bite, Sausā upe. 
  Kirils Panteļejevs. Mirklis. Fragments. Pulēts tērauds. Igors Dobičins. Granīta skulptūras. 
 
14.08.2009

Jaunās Nordea mājas atklāšanas svētki

14. augustā Rīgā, K.Valdemāra ielā 62 krāšņs pasākums – Jaunās Nordea mājas atklāšanas svētki.
Jauns nams, jauns vaibsts Rīgas centra sejā.
Ēku projektējis arhitektu birojs Sarma & Norde.
Pasākumu ar savu klātbūtni pagodināja vairāk kā trīssimti viesu. Ielūguma tekstā aicinājums: „kopīgi baudīsim mākslu un patīkamu atmosfēru”.
Tas bija nozīmīgs pasākums arī galerijai „Daugava”, jo tieši mēs tikām aicināti sadarbībā ar Nordea banku un arhitektu biroju Sarma izvēlēties mākslu bankas interjeram, tātad – bankas kolekcijai.
Galerija „Daugava„ gandarīta par sadarbību ar Nordea bankas valdes locekli, administratīvā departamenta vadītāju Anatoliju Peškova kungu, jo viņa interese un atvērtība mūsdienu mākslai veicināja bankas telpās ienākt Igora Dobičina, Paula Jaunzema un Kirila Panteļejeva tēlniecībai.
Arhitekts Visvaldis Sarma ir ēkas projekta un arī interjera autors. Mākslas darba eksponēšana arī ir radošs process, līdzvērtīgs māksla darba tapšanai. Minimālisma estētikā risinātais bankas interjers ir lieliska telpa mūsdienu mākslai. Radoša domu apmaiņa ar arhitektu, viņa interese par laikmetīgo mākslu un tās izpratne, viņa norādījumi, ieteikumi un prasības ietekmēja rezultātu, domāju – pozitīvi. Ar ļoti asu, precīzu mākslas un telpas uztveri procesā piedalījās biroja arhitekte Inga Zūdiņa. Viņa arī turpmākā sadarbībā varētu būt lielisks padomdevējs, līdzautors māksliniekiem risinot uzdevumu par tēlniecības vai vides mākslas objekta integrēšanu pilsētas vidē vai interjerā. Bija sajūta, ka arhitekti ar atsaucību un radošu interesi attiecas pret mākslas darba ienākšanu viņu radītajā telpā, sniedzot savu profesionālu atbalstu šajā procesā. Privat Banking telpās ar emocionāli smalku pieskārienu uzrunā Daiņa Pundura darbi no izstādēm „Te bite” un „Sausā upe”, to ideja – cilvēks un daba, ne tikai kā iedvesmas avots, bet dzīves filozofija. Uz ēkas jumta terases kompozīcija no laukakmeņiem, tās autors arhitekts Visvaldis Sarma, idejas realizācijā piedalījusies arī Inga Zūdiņa. Kā savējais starpa dabas radītajām formām iesēdies tēlnieka Paula Jaunzema „Asns” – akmens, kurš sāk uzplaukt. Terase ir Nordea gaisa dārzs – dabas telpa pilsētas centrā .Akmens kā mākslas darba realizācijas materiāls dominē bankas interjerā – aptuveni divus metrus augstie Igora Dobičina granīta darbi „Pirksts I„, ”Pirksts II”, „Pirksts III un Paula Jaunzema „Rīta saule” – četras pulētas granīta lodes bankas sestajā stāvā. Tur savu vietu ieņēmušas Daces Lielās gleznas „Panteons I„ un „Panteons II” – granīta kolonas, tā ir lieliska glezniecība, divi lielformāta darbi, kas tapa mākslinieces personālizstādei Nacionālajā mākslas muzejā. Ja mēs runātu par mākslu publiskā telpā pasaules kontekstā, liekas, ar īpašu uzdrīkstēšanos neizceltos, bet Rīgai tas ir ieguvums, ka sabiedriskā interjerā ienāk laikmetīgā tēlniecība ar savu emociju, tēlainību, uzrunā ar savu formas spēku.

Follow Gallery Daugava on Facebook

live riga logo

Follow Gallery Daugava on Facebook