Zigurds Kampars (1927-1990). Glezniecība
 Ciemats. Ap 1950. Kartons/eļļa, 50x65 Jumti. Ap 1955. Kartons/eļļa, 54x65 
  Kundziņsalas krasts. Ap 1955. Kartons/eļļa, 46x64 Studija diplomdarbam Pionieru laukumā. Nahimovieši. 1954. Kartons/eļļa, 29x47 
  Jaunais nahimovietis. 1953. Kartons/eļļa Jaunais nahimovietis. 1953. Kartons/eļļa 
  Pašportrets. Ap 1955. Kartons/eļļa, 35x45 Diplomdarbs Pionieru laukumā. Nahimovieši. 1954. Audekls/eļļa, 122x200 
  Vecpilsētas iela. Ap 1950. Kartons/eļļa, 49x64 Ziedošais ābeļdārzs. Ap 1955. Kartons/eļļa, 48.5x64 
  Zvejnieku ciems ziemā. Ap 1955. Audekls/eļļa, 73x92 Zigurds Kampars. Arumi pie Tukuma. Ap 1950. Audekls/kartons/eļļa, 50x66 
  Aiz kāpām. Ap 1950. Kartons/eļļa, 50x65 
20.04.2016-14.05.2016Ausekļa iela 1Zigurds Kampars

Zigurds Kampars (1927-1990). Glezniecība

Glezniecība

Zigurds Kampars Latvijas sabiedrībai plašāk bijis pazīstams ar savu darbību žurnāla “Draugs” redakcijā un Latvijas Valsts izdevniecībā, kur darbojies no 1950. gadu vidus. Redakcijā viņš pakāpeniski izkopa savu ilustrēšanas stilu, kuru raksturo rūpīga krāsu izvēle, tēlus precīzi raksturojošs zīmējums un brīvi komponēti lustrāciju laukumi. Papildus mākslinieciskā redaktora pienākumiem žurnālā “Draugs”, Kampars nodarbojies ar bērnu grāmatu vizuālā noformējuma veidošanu, kā arī rakstījis jauniešiem paredzētas nelielas esejas par kultūru un mākslu, taču aizmirstībā nonākusi viņa glezniecība toreizējās Valsts Mākslas akadēmijas studiju laikā.

Mākslinieks dzimis 1927. gadā, bērnību pavadījis Torņakalnā, bet no 1937. gada dzīvojis Anglikāņu ielā, Vecrīgā. Sākotnēji vēlējies studēt arhitektūru, taču 1946. gadā bez speciālas sagatavošanās iestājies Mākslas akadēmijas glezniecības nodaļā, kur mācījies pie gleznotājiem Leo Svempa, Kārļa Miesnieka un Eduarda Kalniņa. Visvairāk liecību par Kampara glezniecisko izjūtu un studiju laiku akadēmijā sniedz laikabiedru atmiņas un pazīstamākie kursabiedri – Arnis Zupiņš, Laimdots Mūrnieks, kā arī Jurģis Skulme, ar kuru Kampars 1954. gadā reizē beidza akadēmiju, kuri stāsta, ka Zigurds Kampars bijis viens no glezniecībā visspējīgākajiem viņu biedriem.

Ainavu glezniecība māksliniekam izrādījās vistuvākā – emocionālā spēja uztvert dabas noskaņas viņu pavadīja jau kopš bērnības, un atklājas ne tikai viņa ainavu gleznojumos, bet arī portretos un klusajās dabās. Izstādē redzamajos darbos saskatāms ne tikai emocionāls dabas traktējums, bet arī ietekmes no jaunlaiku franču tēlotājas mākslas, kas tolaik atstājusi spēcīgu iespaidu uz jaunajiem māksliniekiem.

Izstādes kuratore
Elza Kampara

Foto: Zigurds Kampars. Arumi pie Tukuma. Ap 1950. Audekls/kartons/eļļa, 50x66

Follow Gallery Daugava on Facebook

live riga logo

Follow Gallery Daugava on Facebook