Krāsas papīrā
 Korāļļu Grāmata. Papīra masa, vasks, 15.5 x 22.5 x 3 Grāmata veltīta labākajai grāmatai... . Papīra masa, vasks, 17 x 25 x 1.5 
  Gaismas Spēle Ūdenī. Papīra masa, vasks, 30.5 x 40.5 Ūdenszāļu Grāmata. Papīra masa, vasks, 15.5 x 22.5 x 3 cm 
  Lidojošās Domas. Papīra masa, vasks, koks, kartons, 46 x 91.5 Krasts II. Papīra masa, vasks, 30.5 x 40.5 
  Krasts II. Papīra masa, vasks, 30.5 x 40.5 Ūdens Spēle II. Papīra masa, vasks, audekls, 36 x 28 
  Krāsu Sprādziens. Papīra masa, enkaustika, 43 x 91 Krāsu Sprādziens (aizmugure). Papīra masa, enkaustika, 43 x 91 
 
8.09.2010-25.09.2010Ilze Dilāne

Krāsas papīrā

Mākslinieciskie apsvērumi
Strādāju ar papīra masas gleznošanu kopš 2008. gada. Pirms tam pārsvarā gleznoju tradicionāli – ar eļļu un akrilu. 2005. gadā piedalījos papīrveidošanas seminārā Dānijā. Tad nedomāju, ka varēšu kādreiz atgriezties pie papīrveidošanas mākslas un apgūt jaunus paņēmienus. Papīra masas gleznošana man šķiet unikāls veids kā gleznot. Fakts, ka glezna ir papīrā, nevis uz tā, šo procesu padara vēl aizraujošāku.
Savā gleznu sērijā Lidojošās domas, stāstu par to, cik juceklīgi ir pārcelties uz dzīvi citā valstī. Akmeņiem līdzīgās formas šajās gleznās cenšas līdzsvarot jucekli, ko rada intuitīva krāsu kombināciju saspēle. Ūdenskrāsu fons piedod dziļumu, atdalot to no priekšplānā peldošajām formām.

Darba tehniskā procesa apraksts
Darbu pie papīra masas gleznām sāku sagatavojot papīra masu, kas tiek malta divu stundu garumā un tad lieta koka rāmja formā uz sieta. Tā es izveidoju pamata loksni. Papīrs tiek uzklāts uz auduma, lai dotu man iespēju pārvietot neizžuvušo loksni vai apgriezt to otrādi apgleznošanai no otras puses. Starp divām papīra loksnēm tiek pievienoti diegi piekāršanai. Papīra masa, kas izmantota gleznošanai izgatavota no sešu stundu maltas kokvilnas un linu šķiedras.
Darbi ir gleznoti ar pieciem šabloniem un 12 krāsu masu. Šī masa tika sajaukta ar PEO izstrādes līdzekli pirms atšķaidīšanas ar ūdeni un tika ieklāta ar spiedpudeli un otu. Darbu izstrāde notika četros posmos ar pārtraukumiem. Katrā izstrādes daļā tika izmantotas līdz sešām krāsām.
Gleznas tika saspiestas ar 20 tonnu presi un žāvētas lēnas žāvēšanas iekārtā vai piestiprinātas ap rāmi apvilktam audeklam, kamēr mitras. Abas žāvēšanas tehnikas ļauj darbiem izžūt līdzeni un bez krunkām. Gleznas, kas žāvētas uz apvilkta audekla var izstādīt bez ierāmēšanas. Daudzas no šīm tehnikām es apguvu, mācoties un strādājot Southwest School of Art & Craft, San Antonio.

Biogrāfija īsumā
No 1985. līdz 1989. gadam apmeklēju un beidzu Rīgas Lietišķās Mākslas Vidusskolu. 1999. gadā beidzu Latvijas Mākslas Akadēmiju, iegūstot bakalaura grādu gleznošanā. 2001. gadā pabeidzu J. Jurjāna un Kr. Zariņa gleznošanas meistardarbnīcu. Esmu piedalījusies daudzās Latvijas un starptautiskajās mākslas izstādēs. Bijušas arī personālizstādes, kā arī publiskie un privātie pasūtījumi Latvijā un Dānijā.
Esmu piedalījusies enkaustiskās gleznošanas nodarbībās Stamp Antonio un papīrveidošanas, grāmatu mākslas, grafikas, augstspieduma un mozaīkas nodarbībās Southwest School of Art & Craft.

2006. gadā gadā kļuvu par SAVA (San Antonio Visual Artists) biedri un 2010. gadā iestājos enkaustikās mākslas biedrībā Texas Wax. 2009. gadā viens no maniem agrākajiem papīra darbiem ieguva godalgu žūrētā mākslas izstādē Art and Archeology SAVA galerijā, San Antonio.

Follow Gallery Daugava on Facebook

live riga logo

Follow Gallery Daugava on Facebook