Garāmgājēji
  Balerīna. 2004. Audekls/pastelis, 90x49 
  Janvāra dienas (Barikādes). 1991. Audekls/pastelis, 55x33 Gladiolas. 1984. Audekls/pastelis, 70x55 
  Kanālmalas teātris. 1997. Audekls/pastelis, 53x38 Baibas Gustes portrets. 2000. Audekls/pastelis, 90x49 
  Portrets. 1986. Audekls/pastelis, 33x27 Rudmate. 1991. Audekls/pastelis, 81x54 
  Solo. 1999. Audekls/pastelis, 65x50 Dace. 1990. Audekls/pastelis, 90x42 
 
10.09.2014-4.10.2014Baiba Vegere

Garāmgājēji

BAIBAS VEGERES (1948) personālizstādes ir rets notikums – 80. gados Zinību namā, kas gan vairāk tika dēvēts par Dieva ausi, atgādinot par to, ka tas ir bijis dievnams un tāds tas ir arī tagad – atrestaurēts, saulē mirdzošiem zeltītiem kupoliem, lai gan mākslinieku vides atmiņu failos glabājas spilgtas epizodes – viena no tām ir arī Baibas Vegeres personālizstāde. Jā, tas bija sen, bet Baibas Vegeres interešu loks nav mainījies – joprojām pasteļglezniecība, kas šodien arī ir retums. Smalka, trausla, jutīga tehnika, un tāda ir arī tajā radītā māksla. Baibas Vegeres uzmanības centrā vienmēr bijis cilvēks, visbiežāk sieviete – skaista, stipra, gudra, sieviete ar noslēpumu, ar savu jūtu dzīvi un intelektu. Viņas modeļi visbiežāk ir kolēģi, tātad mākslinieki, draugi. Baiba Vegere kā modeli izmantojusi arī sevi, jā, mākslinieku pašportreti ir īpaša tēma, bet Baiba Vegere tur ienes vēl savu patiesi interesantu pieeju, viņa spēlē lomas, liekot lietā savas sejas plastiku – te to pārveido skaudra zobu sāpe, te mutē skābā odziņa vai lielisks, spēcīgs kodiens ābolā. Jā, vēl nevar nejūsmot par žestu, par roku kustībām, kas papildina tēla izteiksmīgumu, bet vispār, Baibas Vegeres pasteļos rokām ir īpaša nozīme, jo tās atklāj tēla raksturu, spēlē lielu lomu arī kompozīcijā.

Follow Gallery Daugava on Facebook

live riga logo

Follow Gallery Daugava on Facebook