Dažādi gadi divos stāvos
 Izstādes atklāšana Izstādes atklāšana 
  Izstādes atklāšana Izstādes atklāšana 
  Izstādes atklāšana Izstādes atklāšana 
  Klusā daba ar kūpošu podu. 1991. Audekls/eļļa, 53x65 Imants Vecozols. Klusā daba ar palmu. 1969. Kartons, eļļa. 107x73 cm 
  Pie Rīgas. 1975. Audekls/eļļa, 92x82 Ugunskurā. 2011. Kartons/jaukta tehnika, 74x97 
  Imants Vecozols. Lietaina diena. 2003. Audekls, eļļa. 90x98 cm Veikals mājai. 2012./13. Kartons/jaukta tehnika, 38x52 
  Izstādes atklāšana 
24.07.2013-17.08.2013Imants Vecozols

Dažādi gadi divos stāvos

Gleznotājam prof. Imantam Vecozolam 22.jūlijā 80.dzimšanas diena. Mākslinieks un galerija Daugava glezniecības draugiem sarīko patīkamus brīžus – personālizstādi Dažādi gadi divos stāvos. Nosaukums ir mākslinieka paša izdomāts un tas nebūt nenorāda tikai uz ekspozīciju divos līmeņos, nosaukums ietver pat zināmu intrigu, jo gleznotājs iecerējis parādīt dažādu periodu darbus, kāds viņš bija un kāds viņš ir šodien. Glezniecība ir viņa lielā mīlestība, pavisam nesen kādā sarunā par to Vecozols tā skaisti pateica, ka glezniecības robežas ir bezgalīgas, tāpat kā horizonts, tas jāsaprot, ka arī mākslinieka ceļš ir bezgalīgs un tā piepildījums ir atradumos, gleznieciskos atradumos, kurus atklājam uz audekla. Imanta Vecozola mīlestība ir tonālā glezniecība, kur liela nozīme gaismai, kas ļauj ieraudzīt formu, telpu, krāsu tās toņu un pustoņu niansētajā smalkumā, kas ikreiz liek noticēt Vecozola izcilajai meistarībai. Imants Vecozols nekad nav meklējis savai glezniecībai kādus satriecošus motīvus, kas varētu piesaistīt uzmanību, jo pēc meistara uzskatiem, tēma mākslas darbā norāda tikai uz mākslinieka interešu loku, bet nekad nenosaka tā kvalitāti. Vecozols glezno lietas ap sevi, tās ir viņam tuvas un mīļas un nāk no viņa bērnības, izteikti zemnieciskas vides ar savu ētisko un estētisko vēstījumu, tāpēc Vecozols tiek uzskatīts par balto kluso dabu meistaru, no kā viņš pats jau sāk it kā nogurt, jo ir arī Latvijas daba, zaļie meži, ozoli un dīķi, ir lauku cilvēki un viņu darba vide, ir baltās sniegotās ziemas un ir pilsēta ar saviem varenajiem namiem, jumtiem un nomalēm un tur vērotām situācijām, bet kā jau teicu, Vecozols mazāk domā par to, ko gleznot, viņam svarīgi ir kā atrast pareizās tonālās attiecības un tieši tas viņu vilina jau gadu desmitiem un viņa atradumi vienmēr priecē tos, kas saprot un novērtē glezniecību.

Follow Gallery Daugava on Facebook

live riga logo

Follow Gallery Daugava on Facebook